06 heinäkuuta 2010

Heinäkuun kuva The Picture of July


Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
tää suuri ja outo ja uus?

Minä kuulen, kuink' kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä kuulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja tou'ot muut.

Kaikk' on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk' on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa syvää.

Eino Leino, Sata ja yksi laulua: Rauha

[Edit 7.7. 11 kuukautta]



Muiden kuvat Andras 12 Kuvaa/Pictures

9 kommenttia:

TuijaH. kirjoitti...

Muistathan Jaska välillä sitten itsekin ollaa rennosti ja ihan vaan makoilla ja nauttia puutarhastasi...? :D

TuijaH. kirjoitti...

ottaa siis tarkoitin :)

Anonyymi kirjoitti...

Sopi hienosti haasteiden yhdistäminen. Hieno, kesäinen tunnelma.
Hyvää kesää edelleen :-)

Eija kirjoitti...

Niin sitä on päästy kesästä nauttimaan.

Rita A kirjoitti...

Hieno esitys!

Kutuharju kirjoitti...

Teillä on naispuoliskon kannalta hyvä työnjako, hän ottaa levon kannalta ja sinä sulostutat ympäristöä (vai toisinpäin?).

Ooh, miten runollista! Oliko vielä Eino Leinon päivänä :) Harvaapa muistetaan niin pitkään kuin tätä runoilijaa..

Jaska kirjoitti...

Kuvan kannalta hauskempi olisi ollut, jos itse olisin ottanut aurinkoa ja puutarhan hengetäret olisivat touhunneet ympärilläni. Teinityttäreni ei kuitenkaan ymmärtänyt taiteellista ajatustani ja esitti vain itseään. Runo kuvailkoon hänen ajatuksiaan.

Daniel Chérouvrier kirjoitti...

Kiitos laulusta !
Thanks for the photo and the poem,
my adress is "rue de la Paix" in Troyes ! (Rauha katu)

arleena kirjoitti...

Puutarhassa on leppoisa kesätunnelma. On kukkia, vihreää ja aurinkoa, muuta ei tarvita. Paitsi puutarhurin osaavaa kättä ja raikasta vettä.

Hienosti juuri Eino Leinon päivänä, kiitos myös runosta.