12 heinäkuuta 2006

Aina jotakin Alltid något

Kun yksi asia alkaa selvetä, niin ilmaantuu uusia sekaannuksia.
Soitin vihdoinkin Bäsnan puutarhaan ja valitin saamastani ruususta. Puutarhan pitäjä oli hyvin ymmärtäväinen ja lupasi järjestää uuden ja oikean Mme Plantierin. Kolmas kerta toden sanoo.

När en sak börjar klarna upp dyker det upp nya saker.
Äntligen fick jag mig att ringa till Bäsna trädgård och reklamera rosen. Ägaren i trädgården var väldigt förstående och lovade ordna så att jag får en riktig Mme Plantier. Tredje gången gilt.


Tämä kuvan laitoin jo Flickr-tiedostoon Trier nimellä. Jotenkin minusta alkoi tuntua, ettei tämä voi olla oikea. Tarkistin Suomen ruususeuran kuvastosta. Minunkin mielestäni sen piti olla valkoinen. Jotenkin liian söpö minun makuuni :p
Tilasin sen viime syksynä Odla.nu:n verkkokaupasta. Sinne kirjoitin heti, eivät ole vielä vastanneet.
Den här bilden lade jag i Flickr som Trier. Sedan började jag tvivla om den är rätt. Jag letade rätt på Trier hos Finska Rosensällskapet. Även jag hade för mig att den skulle vara vit. Den här är lite för söt för min smak.
Rosen beställde jag från Odla.nu:s näthandel. Jag har reklamerat rosen men inte fått något svar.

Ei kommentteja: